» آموزش » دانستنی های سلامت زنان » چگونه تناسب اندام خود را در بارداری حفظ کنم ؟

چگونه تناسب اندام خود را در بارداری حفظ کنم ؟

ورزش در بارداری
📌 چگونه تناسب اندام خود را در بارداری حفظ کنم ؟

 📌

تا زمانی که به شما فشاری وارد نمی شود فعالیت های روزانه خود را در بارداری حفظ کنید. 
 
📌 رعایت چند نکنه ضروریست :
 
- در ابتدا با پزشک خود در رابطه با سلامتی خود و جنین و‌محل جفت  مشورت کنید. 
-  در  بارداری  طوری ورزش کنید که  بتوانید در حین ورزش  حرف بزنید و خسته نشوید. 
- حتما قبل و‌بعد ورزش نرمش  اهسته کنید. 
- مایعات  و ‌اب کافی در حین ورزش بنوشید. 
- حتما  معلم ورزش تعلیم دیده داشته باشید و در جریان وضعیت فعلی شما باشند. 
- شنا کردن بسیار خوب است   زیرا معمولا فشاری  به شما وارد نمی شود. 
- ورزشهای   یوگا ، ایروبیک و پیاده روی و‌دویدن   و ورزشهایی برای  ماهیجه های کف لگن نیز  بسیار مناسب  می باشند. 
- همه ورزشها مناسب با وزن  شما و جنین و‌هفته بارداری باید تنظیم شود پس حتما تحت نظر معلم اگاه ورزش کنید. 
- اگر تا حال فرد ورزشکاری نبودید  به اهستگی  اقدام به ورزش در بارداری کنید. 
 
📌 بهتر است چه ورزش هایی در بارداری نکنید ؟
 
- از ورزش های که امکان افتادن دارند مانند : اسب سواری ، ژیمناستیک و اسکی پرهیز کنید.
- از ورزشهای که امکان برخورد با شخص دیگری دارید مانند : اسکواش،  تنیس، فوتبال ،والیبال ، بسکتبال... پرهیز کنید. 
 -به مدت طولانی  طاق باز ورزش نکنید.